Kde se vzal projekt Molekulární biologie do škol?

Na začátku byla náhoda!

Jsme parta kamarádů, kterou spojuje láska k vědě, badatelské nadšení a Přírodověda Univerzity Karlovy se špetkou Jaderky Českého vysokého učení technického.

Jedna z mnoha debat… tato konkrétně v Botanické zahradě Přírodovědecké Fakulty Univerzity Karlovy.

Za největšími úspěchy téměř vždy stála náhoda. Ta hrála velkou roli i v našem případě, stejně jako neuvěřitelné množství práce v pozadí.

Projekt Molekulární biologie do škol vznikl jako kombinace objevu zajímavých produktů společnosti Edvotek a mnoha diskuzí o vzdělávání. A o čem byla řeč nejčastěji? S jistou nadsázkou se dá říci, že jsme vždy mluvili jen o dvou věcech:

O pipetování a jeho nástrahách

Problematika protínající většinu oborů, denní chléb při práci v laboratoři a noční můra dozoru při praktických úlohách v rámci výuky.

Na otázku co tě nejvíce trápí při výuce v laboratořích? Martin vždy a všude odpovídá: “…že mi ničí pipety!” 

Pipetování je velice důležitá dovednost, jejíž výuku lze pojmout zábavným způsobem. Bez píle a tréninku však nedospějeme k precizním výsledkům.

O povědomí o molekulární biologii

Druhá a ještě palčivější oblast. Ačkoliv se v očích veřejnosti jedná o poměrně mladý vědní obor, je již opředen řadou mýtů a polopravd. Použití pojmu gen není vždy přijímáno úplně kladně… Zkratku PCR jsme ještě nedávno slýchali na denní bázi, ale kolik z nás opravdu ví, co to přesně znamená? 

Tato ‘moderní věda’ se dá, ostatně jako vše, vyučovat zábavně, ilustrativně a především “rukama”, tedy co nejuchopitelněji pro studenty. Společně s klasickou výukou dosáhneme prohloubení znalostí a jejich dlouhodobějšího uchování v paměti. Třešničkou na dortu pak budou zástupy studentů, které zlákáme ke krásnému řemeslu vědy a poznání. 

Pokud to vidíte stejně a chcete zakomponovat molekulární biologii do výuky, prozkoumejte naši nabídku přístrojů a vybavení do laboratoří:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *