Na začátku byla náhoda!
Jsme parta kamarádů, kterou spojuje láska k vědě, badatelské nadšení a Přírodověda Univerzity Karlovy se špetkou Jaderky Českého vysokého učení technického.
Za největšími úspěchy téměř vždy stála náhoda. Ta hrála velkou roli i v našem případě, stejně jako neuvěřitelné množství práce v pozadí.
Projekt Molekulární biologie do škol vznikl jako kombinace objevu zajímavých produktů společnosti Edvotek a mnoha diskuzí o vzdělávání. A o čem byla řeč nejčastěji? S jistou nadsázkou se dá říci, že jsme vždy mluvili jen o dvou věcech:
O pipetování a jeho nástrahách
Problematika protínající většinu oborů, denní chléb při práci v laboratoři a noční můra dozoru při praktických úlohách v rámci výuky.
Pipetování je velice důležitá dovednost, jejíž výuku lze pojmout zábavným způsobem. Bez píle a tréninku však nedospějeme k precizním výsledkům.
O povědomí o molekulární biologii
Druhá a ještě palčivější oblast. Ačkoliv se v očích veřejnosti jedná o poměrně mladý vědní obor, je již opředen řadou mýtů a polopravd. Použití pojmu gen není vždy přijímáno úplně kladně… Zkratku PCR jsme ještě nedávno slýchali na denní bázi, ale kolik z nás opravdu ví, co to přesně znamená?
Tato ‘moderní věda’ se dá, ostatně jako vše, vyučovat zábavně, ilustrativně a především “rukama”, tedy co nejuchopitelněji pro studenty. Společně s klasickou výukou dosáhneme prohloubení znalostí a jejich dlouhodobějšího uchování v paměti. Třešničkou na dortu pak budou zástupy studentů, které zlákáme ke krásnému řemeslu vědy a poznání.
Pokud to vidíte stejně a chcete zakomponovat molekulární biologii do výuky, prozkoumejte naši nabídku přístrojů a vybavení do laboratoří: